Wednesday, December 23, 2009

xde otak punye orang!

apek ouh apek! nape la u sanggup memperbodohkan orang ramai di sbb kan u da mati padahal sehat walafiat..
motif utk mendapatkan perhatian.. i sangat kesian ngn u ni.. nk perhatian pun.. buat la cr lain tp jgn la kata u da mati..

GRIK: “Sudah dua kali arwah terselamat dalam kemalangan sebelum ini, tetapi kejadian ketiga pagi tadi (semalam) meragut nyawanya,” kata Zainal Azmi, 21, rakan Mohd Afif Rifdi, 20, yang terbunuh dalam kemalangan membabitkan dua kenderaan , kira-kira jam 1.47 petang semalam.
Difahamkan, ketika kejadian mangsa yang tinggal di Ipoh menaiki Perodua Viva dalam perjalanan ke Kolej Terengganu, Setiu.


Bagaimanapun dalam perjalanan itu mangsa, pelajar Kolej Terengganu semester 4, bertembung dengan pacuan empat roda dinaiki lelaki yang gagal memotong lori ketika itu.

Pemandu pacuan empat roda itu mengalami cedera ringan dan dibawa ke Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ), Kuala Terengganu untuk rawatan susulan.

Azmi berkata, Mohd Afif sebenarnya bertolak dari Ipoh ke Terengganu untuk menyertai konvo Sijil Pengurusan Perniagaan yang diadakan pada 18 Disember ini.

Katanya, sebelum meninggal dunia, arwah yang sudah sepuluh tahun berkawan dengannya itu menunjukkan petanda aneh, beliau sering berkata perempuan sekarang susah hendak memahami kehendak lelaki sambil mengeluh.

Namun, katanya, dia berasa pelik apabila arwah beberapa kali terbabit dalam kemalangan dalam tempoh seminggu tetapi terselamat.

“Mengenai kejadian yang berlaku kepada arwah sebelum ini saya kurang pasti tetapi difahamkan sebelum dia bertolak ke Terengganu, dia terlanggar belakang kereta ketika mengundur mengeluarkan keretanya dari kawasan parking di Ipoh baru-baru ini.


“Kali kedua pula dia terbabit dalam kemalangan apabila gagal membrek lalu merempuh kereta di Jalan Kuala Ipoh,’’ katanya ketika ditemui Harian Metro di bilik mayat HSNZ semalam.

“Bagaimanapun nasib rakan saya tidak sebaik sebelumnya kerana kemalangan terakhir ini meragut nyawa kerana arwah parah di kepala apabila keretanya remuk,’’ katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah, Deputi Superintendan Mazlan Yahaya yang mengesahkan kejadian itu berkata kes itu disiasat mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

“Siasatan awal mendapati pemandu Perodua Viva itu dalam perjalanan dari Ipoh ke Terengganu, Setiu manakala pemandu yang menaiki pacuan empat roda itu dari Kelantan ke Kuala Lumpur sebelum mereka bertembung di Kilometer 47.5 Grik-Machang.

Mazlan berkata, pemandu yang menaiki Proton Wira tampil memberi keterangan di balai polis berhampiran untuk membantu siasatan,’’ katanya.


suke2 buat cerita x btol..
u nk ke mati btol2 nnt?!
smpi nk post kt buletin plak tu..
arghh!
i gle2 marah kt u ni!
then nk orang komen plak..
gile ke u ni.. mne apek yg i knal dulu?!
mohd afif rifdi!!!!!!!!!!!






0 comments:

♥ Followers ♥