Monday, October 12, 2009

KAWAN dan TEMAN

salam.. tenang rasanya bila berada jauh dari ibu kota dan merantau di negeri orang walaupun dalam m'sia je.. Apa saja yg membuntukan fikiranku dan apa yg aku rasakan di hati yg kosong ini, segala2nya tenang seketika ketika ku berada di negeri orang.. Wlpn di sana mcm2 berlaku pada diriku tetapi aku tabah..Aku seorang yg TABAH.. Tetapi setelah aku pulang ke ibu kota semua masalah itu dtg semula dan aku ingin merantau sekali lagi tp aku tidak boley buat begitu. Aku mst melawan masalah itu.. huh!.. Terlampau byk hati yg aku perlu jaga.. Jika aku pilih sana, disini merajuk.. bila aku pilih disini pula disana pula yg merajuk.. Begitu susah menjaga hati org..
Apa yg pelu lakukan YA ALLAH.. Aku perlukan seseorang utk mendengar segala luahanku ini tp tiada sorg pun dan hanya padaMU.. Kawan pula bila aku senang semua datang kepadaku, bila aku susah dan perlukan KAWAN semua hilang.. hmm.. aku tidak tahu apa lagi yg harus ku lakukan.. Bila bergaduh masing2 mahu menang.. Aku sangat EGO.. Aku mesti menang wlpn ape pun.. Buat apa kita mempunyai ramai kawan tetapi tiada sorg pun setia pada kita?! KENAPA?!.. Aku da biasa hidup tanpa kawan.. Teman pula adalah sesuatu yg istimewa tp aku sudah biasa bila x berteman wlpn kosong hati ini tanpa teman.. Bila berteman segalanya indah wlpn bergaduh..
hee.. Tapi aku?! ntah.. blom masanya utk berteman wlpn ramai meminta aku di jadikan teman.. Bila JODOH aku nk dtg ni?!!!.. aku menunggu dgn kesabaran..

untuk TEMAN..

Diriku kini terasa merana
kau segala buat diriku

Ku ingin luahkan apa rasa di hati
kata hati yang ku pendam selama ini
ku cinta (kau cinta)

Walaupun kau bersamanya
kau tetap aku yang punya
biar ku telan pahitnya
agar kau bahagia
siang dan malam aku menanti
walau diri ku tak dipeduli
sayang kau tak menyedari
cinta mu ada disini

Dengarlah rintihan hati
suara jiwa ku ini
moga kau kan tempuhi
segala rintangan yang bakal menanti
tanpaku menemanimu
kau tetap di ingatan ku
namun masa dah berlalu


-----------------------------------------------------------------------------------------

dia la pilihan 1st hidup ak.
die mengatakan begitu?!
aku berada dalam hatinya ketika ini..
aku terharu ..
hmm..
perasaanku seperti dia
terasa jauh sgt antara aku dan dia..
xtaw kenapa..
aku mengaku aku sgt2 ego
dan aku sukar utk mengurangkan ego aku!

walau ramai mne pun pilihan aku
tetapi aku pilih DIA!
dia pun pilihan 1st dlm hidup aku
tp aku harus melupakan kerana sikap EGO aku!
dia banyak menasihati aku..
wlpn aku degil mendengarnya
TAPI..
aku melakukannya juge tanpa pengetahuan dia
mengeluh..
:'(
aku terlampau merinduinya
mungkin die begitu juge..
huh!

:: i miss u mohd afif rifdi ::





0 comments:

♥ Followers ♥